Ett nätverk av tillgänglighetskonsulter

Jag är med i ett nätverk av tillgänglighetskonsulter som regelbundet har nätverksträffar för att utbyta erfarenheter och få ta del av det senaste nyheterna inom tillgänglighetsområdet. Ett syfte med nätverket är att underlätta kontakten mellan konsulter och de myndigheter, kommuner, landsting och företag som behöver hjälp att komma vidare med sitt tillgänglighetsarbete. Idag, måndagen den 12 april, är jag i Stockholm och ”nätverkar” till hundra procent. Som enskild (ensam) liten egen företagare känns det bra att träffa andra inom samma bransch, och samtidigt lär jag mig alltid något nytt. Personligen tror jag verkligen på ett organiserat nätverk, någon samlingspunkt, en övergripande samordnare för att få en realistisk struktur och ett seriöst utövande i arbetet med tillgänglighetsfrågor.

Kommentarer
Postat av: Jenny Karlsson

BRA formulerat om nätverkets syfte, den formuleringen borde finnas med i verksamhetsidén! Vi som håller på med tillgänglighetsinventeringar borde träffas och diskutera metoder och gemensamma lösningar! Kul att du även har en blogg, ska surfa vidare på den nu. :)



MVH Jenny tillgänglighetskonsult från Rätta vägen

2010-04-14 @ 17:17:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0