Låter spännande

Jag har absolut ingen aning om den här dagen blir något bra, men personligen tycker jag det låter spännande och därför värt att uppmärksamma i min blogg. Det handlar om 5-8 oktober och en kortkurs på Furuboda folkhögskola i Åhus. Rubriken är "Framtidens forskare" och meningen är att deltagarna ska få svar på flera frågor. Vad gör egentligen en forskare? Vad är forskning? Är forskning en lämplig karriär om man har en funktionsnedsättning? Kursen vänder sig alltså till alla som vill veta mer om hur personer med funktionsnedsättningar kan förverkliga sina forskardrömmar. Låter spännande tycker jag. Om min tid räcker till kanske jag anmäler mig genom att klicka på följande länk.

Programmet har lagts upp av projektet Från forskningsobjekt till medaktör i samarbete med Nätverket för forskare med egen erfarenhet av funktionshinder. Kursen innehåller aktiviteter på Furuboda folkhögskola och inspirerande stunder i Sjöstugan vid Hanöbuktens strand. Medverkar gör:
Bodil Jönsson, författare och tidigare professor i rehabiliteringsteknik
Hanna Bertilsdotter Rosqvist, forskar om Aspergeridentitet och crip theory
Per-Olof Hedvall, forskar om tillgänglighet och är föreståndare för Harec i Lund.
Anne Sjöberg, Emil Erdtman, Från forskningsobjekt till medaktör

Läs mer på www.handikappförbunden/forskning

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0