Lite lagom ovanlig

Jag önskar mig en bok i julklapp, och inte vilket bok som helst. Den heter "Lite lagom ovanlig" och är skriven av Maria Ennefors, till vardags redaktör för RBU Stockholms medlemstidning Hört och hänt. Med hjälp av 23 kåserier, med illustrationer av Eric Dommelöf, sätter boken fingret på hur det är att vara förälder till ett barn med funktionsnedsättning.


Jag önskar mig även en bilbana i julklapp, men det är inte vilken bilbana som helst. Det handlar om Granny Race Track. Hela packetet kostar omkring 300 kronor och innehåller åtta bilbanebitar, två handkontroller, samt två fartfyllda äldre damer i rullstol. Istället för att köra runt, runt med en bil handlar det alltså om att köra runt med två rullstolsburna tanter. Låter oerhört kul tycker jag.




 


Kommentarer
Postat av: Johan Winder

Jag har en sån på kontoret! Den var kul två veckor, sedan slutade den fungera



:-(

2010-12-02 @ 16:47:32
URL: http://tillgangligt.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0