I dag börjar Melodifestivalcirkusen


Foto: Stéfan Estassy.
I dag avgörs den första deltävlingen i årets upplaga av den populära musiktävlingen. Melodifestivalcirkusen är igång på allvar. Många arbetar just nu i Sandviken mer eller mindre dygnet runt med förberedelser eftersom nästa veckas delfinal avgörs här på min hemmaplan. Naturligtvis har jag skaffat biljetter till generalrepetitionen. Vill du att jag hälsar något till Dolf Lundgren & co? Min bror ansvarar för stora delar av arrangemanget och äger bland annat de tält som invigningsfesten ska äga rum i under torsdagskvällen. Personligen hoppas jag förstårs att man, både vid alla festligheter och under själva melodifestivalen, tänker på tillgängligheten. Att det finns möjligheter för en funktionsnedsatt att under hela veckan både vara publik och aktiv. Jag undrar om det finns någon funkis inom melodifestivalcirkusten? Någon funkisjournalist, någon funkisartist, någon funkismusiker, någon funkisdansare, någon funkis överhuvudtaget i hela teamet bakom kulliserna? Jag har försökt ta reda på om det finns någon synsvag individ, någon med en hörselnedsättning, ett rörelsehinder eller annan nedsättning, men misslyckats. Jag har dock inte givit upp, utan ska försöka igen.

Konstigt att ingen skriver om Melodifestivalens viktiga funkisnyheter och hur exempelvis tillgängligheten är i området?
Alla de senaste nyheterna kring Melodifestivalen i Sandviken hittar du här:



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0