Andra klassens medborgare

Jag åker tåg från Gävle till Eskilstuna. Eftersom SJ just nu har fantastiska rabatter på sina biljetter i första klass kom jag på idén att unna mig själv lite extra. Till vardags åker man ju alltid i andra klass. Men så kom jag på att jag råkar ta mig fram med gummidäck istället för gummisulor och rullstolsanvändare är ju, enligt SJ, inte välkommen att åka förstaklass. Jag får stå ut med att vara en andra klassens medborgare i SJs ögon. När jag bokade mina tågbiljetter funderade jag dock om jag också får 50 procent rabatt eftersom jag inte kan välja och måste åka andra klass. Men det gick inte. Det är ju bara första klassens medborgare som får rabatt från SJ.

Onsdagen den 2 juni föreläser jag i Eskilstuna. I publiken kommer det mest sitta landstingspolitiker när Handikappföreningarna i Sörmland arrangerar en temadag om tillgänglighet tillsammans med studieförbundet ABF. Min föreläsning arrangeras på adressen Eleonoragatan 18 och äger rum mellan klockan 17.00-19.00. Därefter är det politikerutfrågning som gäller. Landstingspolitikerna ska "grillas" inför valet i september.



Kommentarer
Postat av: Anders Wahlborg HFS

En mycket lyckad föreläsning blev det Lars-Göran med mycket positiv publikrespons!

2010-06-04 @ 09:44:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0