Rullstolstennis

Jag har provat det mesta. Det är allt från bordtennis och bågskytte till tävlingsrullstol och bowling. Det handlar även om att åka fyrhjuling, sittande längdskidor, snöskoter och gocart. Jag har styrt ett segelflygplan en gång, och det var riktigt otäckt, och jag har dykt flera gånger (som mest till tio meters djup i omkring 40 minuter) och det är fantastiskt. På vintern är det sitski och skicart som gäller och på sommaren seglar jag så fort tiden räcker till. Av någon anledning har jag däremot aldrig spelat golf vilket betyder att jag inte har något handikapp. Jag har en funktionsnedsättning och är rullstolsanvändare, ingenting annat.

I dag har jag provat rullstolstennis. Tack vare att Gavlefastigheter nyligen byggde om kommunens tennishall intill Läkerol Arena och därmed gjorde lokalerna tillgängliga för alla, kunde jag vara med. I dag finns det en hiss till det andra våningsplanet, automatiska dörröppnare och användbara omklädningsrum. Jag var inbjuden av Gefle TK och Svenska tennisförbundet som inledde dagen med en uppvisningsmatch mellan Stefan Olsson, Falu TK (bäst i Sverige, OS-medaljör och rankad femma i världen) och Joakim Larsson, Solna TK. Därefter fick jag prova på, och det var svårt, riktigt svårt. Samtidigt oerhört kul så det är absolut inte omöjligt att jag fortsätter spela.

Kommentarer
Postat av: Elsie Törnros

Hurra LG, man ska prova allt som det bara finns en liiiiten möjlighet att fixa. Sagt av en sann(GRG)- "Prova-på"-fanatiker /Kram E

2010-03-27 @ 21:22:50
Postat av: Bo

Bra att alla har möjlighet att utöva sport.

Det håller jag helt med om.

Men när man skall tävla så tycker jag det

blir en annan sak och man har ju närmast

börjat bevaka detta som "vanlig" sport.

Så hyllar vi segrare som kanske var närmast

ensamma i sin gren. Det är värsta PK attityden.

2010-03-27 @ 22:18:48
Postat av: Tore Nilsson

HI Jag har själv provat på lite tennis. Det är kul. Men man måste ha rätt rullstol annars blir det mycket svårare. Joakim Larsson har jag spelat basket med för några år sen. Det där med mediabevakning är ionte lätt. För det mesta så beror dety på dåliga kunskaper hos mediabevakaren. T.ex. vid paralympics i Vancouver. Det var som jornalisten bevakade en sport för familjen bitvis Fast rätt dramatiskt och bra ibland. /Tore

2010-03-29 @ 23:15:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0