Filmledig

I dag har jag varit lite ledig för att ladda batterierna efter flera dagars föreläsningar. Men min lediga dag är naturligtvis något som inte utnyttjas maximalt. Eftersom det mesta i mitt liv handlar om tillgänglighet- och bemötandefrågor handlar förstårs även filmerna om dessa aktuella ämnen. För det första har jag tittat närmare på en intressant konferens om standardiseringsfrågan.



För det andra har jag lyssnat till självaste president Obama som nyss undertecknade och därmed godkände en ny lag för ökad tillgänglighet till kommunikation och video för människor som är blinda, döva eller har en synskada. Synd att filmen inte handlar om att Sveriges stadsminister gör samma sak.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0