Rörelsehinder i fokus

Jag har hittat en ny sajt som har rörelsehinderfrågor i fokus. Egentligen vet jag inte hur länge den funnits på nätet, men för mig är det en ny upptäckt som jag gärna delar med mig av. För några dagar sedan fick jag kontakt med Sven Aivert som ansvarar för två intressegrupper på iFokus.se. Sven är synskadad men arbetar inte bara med synskadade.ifokus.se/. Han brinner till hundra procent för alla handikappolitiska frågor och driver även rörelsehinder.ifokus.se/ där jag sedan några timmar är medlem.  Personligen har jag ännu inte bestämt hur mycket tid och energi jag ska lägga ner på iFokus-sajten, men jag ska i alla fall ge den en chans. Kanske provar jag den bara i några veckor och tappar sedan intresset, eller så fastnar jag till hundra procent och till och med byter bloggverktyg. Med hjälp av iFokus.se kan man nämligen även blogga på ungefär samma sätt som det bloggverktyg jag använder i dag. Eftersom mitt arbete som tillgänglighetskonsult naturligtvis gör att jag vill använda en tillgänglig blogg som kan läsas av alla ska jag ta försöka ta reda på vilken blogg som är bäst. Kan du hjälpa mig? Vet du vilken blogg som lättast kan läsas av exempelvis en synskadad/blind så vill jag gärna har tips och råd.

Kommentarer
Postat av: victoria

Tyvärr har jag inte en blekaste aning om vilket bloggverktyg som är bäst för exempelvis synskadade. Däremot vill jag bara uttrycka att om din tanke med din blogg är att göra den lättillgänglig så skulle jag tipsa dig om att på din ifokussajt länka till din blogg. Att ha blogg på ifokug innebär säkerligen att 90% av läsarna är ifokusanvändare enbart. Sedan så tror jag inte att ifokus har slagit igenom alls som bloggverktyg, men jag kan ju ha helt fel förstås.

2010-11-06 @ 02:22:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0