Gå och rösta

I dag hinner jag inte göra ett långt blogginlägg. Jag ska gå och rösta. Samtidigt vill jag vänligt men bestämt även be dig att besöka en vallokal. Vem du röstar på bryr jag mig inte om, det är upp till dig att själv bestämma. Jag vill dock poängtera vikten av att du röstar, att din insats är viktig. Om du inte bestämt dig, om du inte vet vilka politiker som är hetast i tillgänglighetsfrågan, rekomenderar jag att du skrollar ner din webbläsare och läser mina senaste blogginlägg.

Enligt flera av landets ordförande i olika valnämnder som jag varit i kontakt med ska vallokalerna vara tillgängliga, men naturligtvis vet både du och jag att det finns tillgänglighetsbrister. Du har alltså två viktiga uppdrag. Det handlar inte bara om att rösta, ditt uppdrag är också att poängtera de tillgänglighetsbrister du upptäcker. Så fort du ser ett fel tycker jag du ska använda din demokratiska rätt och protestera.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0