Norrland


I oktober, närmare bestämt vecka 42, gör jag en kortare föreläsningsturné i Norrland. Av någon konstig anledning arbetar jag mest söder om Gävle och därför är det alltid extra kul varje gång jag får se Sveriges norra sida. Föreläsningsturnén börjar redan fredagen den 15 oktober med en privat underhållande upplevelse i Stockholm. Jag har bokat biljetter till föreställningen Blue man group på Göta Lejon. Dagen efter flyger jag från Arlanda till Piteå. Klockan 13.00, både söndag och måndag, föreläser jag i Piteå under två temadagar som ABF Norr, HSO och Studieförbundet Vuxenskolan arrangerar.

Tisdagen den 19 oktober tar jag buss från Piteå, via Skellefteå och Arvidsjaur, till Storuman. Klockan 18.30 föreläser jag för Storumans entreprenörcentrum med många köpmän och andra företagare i publiken. Onsdagen den 20 oktober fortsätter resan via Östersund till Svenstavik där handikappföreningen FUB i samarbete med kommunens handikappråd arrangerar en kvällsföreläsning. Förhoppningsvis vill både kommunens politiker, tjänstemän, företagare, fastighetsägare och representanter från handikapporganisationerna vara med och lyssna.

Torsdagen den 21 oktober lämnar jag Svenstavik och åker hem till Gävle via en buss till Mora.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0