Väska från Stallyckan

Trogna läsare av min blogg vet att jag tidigare bekymrat mig för resväskan, men nu är problemet löst. Sedan 1997 har jag på heltid åkt runt i landet och utbildat andra i tillgänglighet- och bemötandefrågor. För att få med mig allt från rena kalsonger till rekvisita har jag med mig en rejäl resväska, lagom stor för att få plats i mitt knä. Men den senaste tiden har väskan blivit sliten och dess tryck (det står TBV) känns stenålder eftersom studieförbundet inte finns längre. För att hitta en ny skrev jag i bloggen och frågade om något företag, ett studieförbund, en förening eller någon annan ville sponsra mig. I går hämtade jag ett packet från posten (läs ICA).

Från och med nu har jag en ny väska från Stalllyckan.com, och jag vill verkligen skicka ett jättetack.

Stallyckans gård är en ny privatägd anläggning med aktiviteter riktade till alla som vill ha mer ut av livet, oavsett funktionsförmåga. Det tillgänglighetsanpassade helg- och semesterboendet, med fullt utrustade och tillgängliga stugor för självhushåll, finns nära Skephult i Marks kommun. Förutom ett fint boende erbjuder man ridning eller andra aktiviteter för att komma ut i skog och mark. Enligt Stallyckans reklambroschyr finns det goda möjligheter att se både älg och rådjur till och med från altanen. Personligen har jag aldrig varit där (och tillgänglighetstestat verksamheten), men när jag har vägarna förbi nästa gång är det inte omöjligt att jag stannar till.

Kommentarer
Postat av: Jeanette

Roligt att den blev bra! Vi vill ju att du ska kunna fortsätta resa runt och göra ditt jobb. Det är viktigt :)

Men jag tror att du gått händelserna i förväg lite när du skriver om oss. Vi är idag klara med etapp 1 i våra byggplaner. Och det finns möjlighet för övernattning i en ombygd del av vår lada,



Kök, HWC/D och tvätt möjlighet finns. Fortfarande i samma fantastiska natur med möjlighet att se vilt på nära håll och att pyssla med våra djur om man så önskar.

Vi har nära till både Ullared med varuhuset GeKås, Göteborg, Borås och Varberg. Det mesta inom en timmes bilfärd bort :)



Stugorna ligger i byggetapp 2 som planeras för inom den närmaste 4 årsperioden. Ritningar och bygglov finns, men det ska också till finansiering för att kunna bygga vidare.



Vi har inte haft de bästa förutsättningarna på gården, då den ligger på en kulle/berg. Så för att fixa nivåskillnader har vi fått spränga bort ca 2000 kubik berg!

Men skam det som ger sig ;-) Vi är väldigt stolta över att ha gjort det vi har än så länge!

Det är få som trott på oss och vi har fått kämpa i 3 år för att nå så här långt.



Så kommer du till våra trakter vore det fantastiskt roligt att få träffa dig och låta dig ta en till på gården som den är nu och även på ritningarna till de blivande stugorna.



Mvh

Jeanette, Stallyckan.

2011-02-23 @ 19:03:52
URL: http://www.stallyckan.com
Postat av: annsoh



Nu kör jag igång dagens blogg! Gå in och anmäl dig! Du har chansen att bli dagens blogg varje dag! :D

2011-02-27 @ 18:44:53
URL: http://annsoh.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0