Årets första nyhet

För mig blev en av 2011 års första nyheter naturligtvis en händelse med funkistema. Jag har inte bestämt om det är en rolig eller tragisk nyhet. Det handlar om två män och en kvinna som greps av polisen i Helsingborg efter två inbrott i källarförråd i ett flerfamiljshus vid 19-tiden. Vittnen såg dem på platsen och larmade polisen. Men när lagens väktare kom fram hade tjuvarna redan försvunnit. Eftersom det varit mycket snö under jul- och nyårshelgerna även i Helsingborg kunde polisen snabbt identifigera och gripa tjuvarna. Två av dem satt nämligen i rullstol och hjulspåren var inte svåra att följa i snön. Funkistjuvarna greps bara en liten bit från brottsplatsen och fördes till polishuset. Om polishuset är tillgängligt så de kom in, och om det finns celler i arresten med handikapptoa är en helt annan historia.

Kommentarer
Postat av: Retrolux

Jag är glad att jag hittade till din blogg. Du har humor och du lyfter intressanta ämnen! Ser fram emot 2011 och fler inlägg.

2011-01-04 @ 11:34:14
URL: http://retrolux.blogg.se/
Postat av: Gammelsmurfen

Med anledning av ett inslag i MIN lokalradio skulle jag vilja ställa dig en fråga (Baserad på ett svar från en lokalt ansvarig. Alltså inte nödvändigtvis min åsikt :-) )



Om någon sa åt dig att sluta klaga på snöröjningen i Gävle -- som sittande i rullstol -- och säga att det är lika dumt att kräva bra vägar för dig som att gå ut i snön i sommarskor: vad skulle du säga då..

Alltså: är du så dum att du tar dig ut i snömodden så är du lika dum som en gående som gör det i sommarskor



För ett tag sedan var jag stolt över att bo i min kommun. Idag är jag lika besviken över det. Ansvarig för snöröjningen i Kristianstad gjorde den jämförelsen.

Hela radiointervjun finns här:

http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=101&artikel=4266808



(Om den inte är borttagen...)

2011-01-04 @ 17:43:41
URL: http://gammelsmurfen.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0