Ingen handikapparkering i Sandviken

Jag har hört ett "rykte" om att det inte finns någon handikapparkeringsplats utanför handikappomsorgsförvaltningen i Vallhov? Det lät så otroligt att jag inte trodde det var sant. Det vore ju grymt märkligt om Sandvikens kommun inte har en tillgänglig parkeringsplats utanför handikappomsorgsförvaltningen när det finns parkeringsplatser anpassade för personer med funktionsnedsättning vid kommunens andra förvaltningskontor. Min nyfikenhet gjorde naturligtvis att jag var tvungen att kolla upp saken, och det visade sig att min "källa" hade rätt information. Enligt min "källa" är det den tidigare förvaltningschefen Peter Olofsson som bestämt att handikapparkeringsplatsen ska bort eftersom han ville ha en egen parkering nära entrén till sig själv och sin personal. Får man verkligen göra så?

Bilden har inget med Sandvikens parkeringsplats att göra.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0