Spännande tider

Vi lever just nu i en spännande tid, och det är inte bara för att vårkänslorna sakta men säkert kommer krypande. Som en fyraåring som väntar på tomten och julklapparna väntar jag just nu på regeringen som vilken dag som helst offentliggör en ny strategi/handlingsplan för handikappolitiken fram tills 2016. Samtidigt diskuterar man på riksdags och regeringsnivå om ett lagförslag för en ny lagstiftning som betraktar otillgänglighet som diskriminering. Sverige har även lämnat sin allra första rapport till övervakningskommittén i Genève om hur Sverige efterlever FN:s konvention om rättigheter för personer med funktionsnedsättning och nu får vi se om FN tycker att Sverige lever upp till konventionens rättighetskrav.

På nationell nivå händer det en hel del och på min privata front rör det också på sig rejält. Den här veckan har jag arbetat i både Halmstad och Stockholm, nästa vecka är det Malung och Uppsala som gäller. Och sedan fortsätter hela mars och april i samma tempo. Från det ena till det andra... Jag läste nyligen en positiv tillgänglighetsnyhet om ett projekt som fram till år 2020 ska bidra till att fördubbla omsättningen för företagare i Stockholms skärgård genom att göra skärgården tillgänglig och användbar för fler. Läs den positiva tillgänglighetsnyheten du också.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0