OsteoLink Sverige

Sedan en tid tillbaka är jag med medlem i OsteoLink. För dig som inte redan vet det har jag över 20 frakturer på mitt samvete under ett snart 40-årigt liv. Jag är helt enkelt född med osteoporos, eller benskörhet som det heter på rikssvenska. Jag är naturligtvis medlem i Riksföreningen Osteoporotiker, men OsteoLink är något helt annat. Det är det första globala nätverket för dem som är som jag. Mina vänner, familjemedlemmar samt läkare och annan omsorgspersonal är också välkomna. En av medlemarna är förresten Georg Schottl. Det finns brister i kommunikationen om osteoporos men det vill IOF - International Osteoporosis Foundation och University of Geneva göra någonting åt genom att starta nätverket. Tack vare OsteoLink kan jag nu inte bara få kontakt med personer i hela världen i samma situation som jag. OsteoLink ger mig även de senaste nyheterna kring benskörhet. I januari växer OsteoLink ännu mer genom att starta ett samarbete med Netdoktor.se, Sveriges ledande hälsoportal. OsteoLink i Sverige är ett samarbete mellan Reumatikerförbundet, Riksföreningen Osteoporotiker och från professionen Svenska Osteoporossällskapet. Med stöd av Amgen/GSK.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0