Sj, Sj kära vän......

Du som följer min blogg känner till att jag reser mycket vilket tvingar mig att ofta åka tåg. Men otillgänglighet, trasiga eller avstängda liftar, dåligt bemötande av tågvärdar och annat smått och gott ställer ofta till med besvär. Tyvärr måste jag konstatera att det är fler tågresor som trasslar än dem som fungerar till hundra procent. Och SJ är värst. Igår morse åkte jag X3000 till Stockholm eftersom Branschorganisationen Svensk Tillgänglighet (där jag är medlem) arrangerade en fullspäckad dag med spännande föreläsningar. Tåget lämnade Gävle enligt tidtabellen klockan 08.14, liften fungerade, tågvärden var trevlig, det fanns ingen otillgänglighet och jag kom till och med fram till Stockholm två minuter tidigare än utsatt tid. Men när jag kom hem och kontrollerade mailen hittade jag följande:
 
"Hej! Detta är ett meddelande från SJ gällande din resa på tåg 563 för avresa den 2013-04-25 med bokningsnummer XXXXXXXX. Då rullstolsliften är ur funktion ombord så har vi bokat om dig till nästa avgång från Gävle kl 09.14, tåg 565 med ankomsttid till Stockholm kl 10.40. Samma vagn och plats, ordinarie biljett gäller. Har du frågor, kontakta Resebutiken i Gävle för information. Vi bjuder på fika medan du väntar på Centralstationen. Mvh SJ"
 
Vilken tur att jag inte läste mailet innan jag hoppade ombord på det tåg som fungerade perfekt, tänkte jag. Och så upptäkte jag det mest lustiga (se bilden). SJ-mailet skickades till mig igår klockan 13.41. Hur kan man skicka ett mail klockan 13.41 och be mig åka tåg 09.14 eftersom tåget 08.14 inte fungerar?
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0