Inget pepparkakshus med ramp

När jag söker på ordet "Pepparkakshus" tar det 0.32 sekunder innan Google presenterar 433 000 länkar med massor av bilder och texter. Jag har naturligtvis inte läst allt, men efter att ha sökt en bra stund ger jag upp. Det görs varje jul massor av nybyggnationer i form av pepparkakshus, men ingen jag hittar är tillgänglig för rullstolsanvändare genom en ramp vid entrén. På länsmuseet i min hemstad Gävle står just nu till och med världens största pepparkaksslott. 60 kilo pepparkaksdeg har används, men inte ens en kaksmula har knådats fram i form av en ramp. På nätet hittar jag även diverse tävlingar där årets finaste pepparkakshus utses i en mängd kommuner. Det ena mer spektakulära exemplaret efter den andra dyker upp på min datorskärm. Jag blir absolut imponerad av kreativiteten. Jag blir också sugen på pepparkakor och andra godsaker, men samtidigt besviken att ingen tänkt på en ramp. Undrar om det beror på att alla pepparkaksmått för att göra gubbar och gummor bara föreställer stående och gående mäniskor.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0