Läger om benskörhet i Mora

I början av augusti befinner jag mig i Mora. Tack vare en Facebook-grupp har jag fått kontakt med andra personer i Sverige med OI, alltså benskörhet, och nu ska vi träffas live för första gången. Eftersom det inte finns någon OI-förening, alltså Osteoporos Imperfekta, i Sverige är målsättningen till och med att försöka få ihop en interimstyrelse och förbereda inför ett kommande första årsmöte. Men först och främst är augustidagarna i dalarna till för att träffas, byta erfarenheter och ha trevligt. På programmet står allt från målning av dalahästar och besök på Orsa Björnpark till föreläsning av en av Sveriges bästa läkare kring OI. Självklart kan jag inte låta bli att dela med mig av min kunskap kring tillgänglighet och bemötandefrågor. Söndagen den 4 augusti gör jag en liten föreläsning på Moraparken om mitt liv ur rullstolens perspektiv.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0