Sandmannen

När jag är ute på mina turnéer och nästan dagligen hjälper kommuner, landsting, myndigheter, företag och föreningar att skapa tillväxt genom att göra verksamheter mer användbara för fler, blir det många restimmar och ensamma stunder på hotellrum. Ibland passar jag på att jobba även mellan föreläsningsuppdrag eller konsultarbeten, men oftast är det skönt att bara koppla bort vardagen och försvinna in i en bra bok. Nyligen avslutade jag boken "Sandmannen" skriven av pseudonymen Lars Kepler.

Personligen är detta en självklar fempoängare av fem möjliga. Spänningen är konstant från den första till den sista sidan. Och handlingen rullar på i ett hiskligt tempo med det ena fruktansvärda övergreppet efter den andra. Det är stundtals otroligt brutalt. Historien kretsar kring Jurek Walter, en psykisk störd och livsfarlig seriemördare som ständigt manipulerar och dödar alla människor i sin närhet. Läsaren får även i denna Lars Keplerbok följa kriminalkomisarien Joona Linna, men denna gång nystas det upp en historia som för evigt kommer att påverka hela hans liv på ett omänskligt vidrigt sätt. Ja, jag behöver inte skriva mer. Du hinner i alla fall inte läsa min blogg mer just nu eftersom du måste läsa "Sandmannen".


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0