Mer funktionshinderpolitik i Almedalen

Efter detta blogginlägg återgår min blogg, från att i några dagar ha varit en Almedalsblogg till att bli den vanliga bloggen som fokuserar på mitt liv som bokstavligen rullar vidare. Men innan jag helt lämnar Almedalen för den här gången kan jag inte låta bli att, redan nu, fundera på nästa år. Under mina dagar i Visby har jag, som besökare i montrar och publik i seminarier, försökt att plantera så många funktionshinderpolitiska frön som möjligt. Nästa år vore det spännande att få medverka mer och bokstavligen få stå på några scener, intervjuas av media och få vara med i paneler.

Ämnet spelar ingen roll. I DHR har vi många anställda och förtroendevalda med stor kompetens. Rättigheter för personer med funktionsnedsättning är intressanta att diskutera vare sig det handlar om arbetsmarknad, kultur och demokrati eller bostadsbyggande, media och hur tillväxt kan skapas genom ökad besöksnäring. Ett seminarium om exempelvis arbetsmarknaden ska naturligtvis inte bara handla om funktionshinderpolitik för att jag eller någon annan från DHR är med. Men lika naturligt som arbetsmarknaden diskuteras i form av skillnader mellan kön, satsningar på personer med kriminell bakgrund, svårigheter att få jobb på grund av ålder eller integrationsproblem borde personer med funktionsnedsättning naturligt vara med. Och detta gäller, som sagt, egentligen vilket ämne som helst. Detta blogginlägg blir därför startskottet för min kampanj "mer funktionshinderpolitik i Almedalen". Du som vill arrangera ett seminarium nästa år där även en person med funktionsnedsättningars rättigheter finns med behöver bara kontakta mig så lovar jag göra allt jag kan för att hjälpa till.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0