Hur tänkte kommunens förskola nu?

Många personer med funktionsnedsättning i Gävle upplever att det blivit svårare att få ett parkeringstillstånd av kommunen. Kanske beror det på att Gävle kommun så ofta använder handikapparkeringsplatserna till annat. För en tid sedan upptäckte jag att Gavlegårdarna använder handikapparkeringsplatser.
 
 
I dag upptäckte jag att kommunens "bussiga" förskola gör samma sak. Naturligtvis har jag skickat ett mail till ansvariga på kommunen och förväntar mig svar. Får kommunen göra så här? Bilderna nedan är fotograferade utanför Folkets Hus där det finns två tillgängliga handikapparkeringsplatser.... som i dag alltså användes av Gävle kommuns förskolebuss.
 
 
 ---------------------------
Svar från kommunen:
 
Hej.
Tack för ditt mejl och information.
Detta är naturligtvis inte bra att uppta en handikapp parkering.
Jag har informerat ansvarig personal samt chef.


Camilla Larsson
Chef , Gävle Kommuns förskolor
Utbildning ,Gävle

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0