Handels tror på allas lika värde

Jag läste nyligen en intressant debattartikel i tidningen Arbetarbladet. Rubriken var "Handels tror på allas lika värde". Texten började så här:
"Det är viktigt att komma ihåg att människor är olika, att var och en av oss är unik och att den bärande idén i ett demokratiskt land, och i en demokratisk organisation som Handels, är övertygelsen om alla människors lika värde oavsett kön, könsöverskridande identitet eller uttryck, etnisk tillhörighet, religion eller annan trosuppfattning, funktionshinder, sexuell läggning eller ålder".
 
Så fint skrivet tänkte jag. När jag nyligen var i Stockholm ville jag ge Handels beröm men tyvärr ser det ut som om deras debattartikel inte motsvarar hur det är i verkligheten. Menar Handels verkligen vad de skriver när de väljer att utestänga mig med trappsteg vid entrédörren? Jag kom helt enkelt inte in för att framföra mitt beröm. Eftersom jag bor i Gävle, och artikeln publicerades i Gävletidningen Arbetarbladet, tänkte jag dagen därpå i alla fall ge beröm till dem som arbetar på Handels Gävlekontor på norra kansligatan 8. Tyvärr är deras kontor på andra våningen utan hiss, så jag kom inte in där heller. Kan det vara så att Handels inte har några medlemmar med funktionsnedsättning så att de inte behöver ha sina kontor tillgängliga?
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0