Tror Handels på allas lika värde?

Oj vilken fart det blev, och så många bloggläsare jag fick, tack vare mitt uppmärksammade inlägg igår om Handelsanställdas Förbund. Det har även resulterat i att jag fick en debattartikel publicerad i Arbetarbladet och ansvariga på Handels hörde av sig. Jag har även fått många kommentarer på Facebook och via mail från bloggläsare. De svar jag fått från Handels hittar du här:
 
Hej Lars-Göran!
Självklart tror vi på allas lika värde. Vi erbjuder alla medlemmar en lika god tillgänglighet. Det gör vi genom vår tjänst Handels Direkt, 0771 - 666 444. Vägen in till Handelsanställdas förbund är i dag i första hand via telefon. Det ger alla medlemmar, oavsett var de bor lika goda servicemöjligheter. Självklart kan vi ta emot besök, men det gör vi ofta efter tidsbokning. Jag är övertygad om att Handels avdelning i Gävle i så fall löser en passande mötesplats. Vad gäller bilden i Stockholm, så har du tyvärr inte varit på Förbundskontoret, som är tillgängligt även för rullstolsburna, utan trappsteg och med hiss. Adressen är Sveavägen 90.Din bild visar Handels avdelning i Stockholm, Upplandsgatan 5. Där finns dock en ramp som läggs över trappan vid behov för ex. rullstolar eller varutransporter.

Bästa hälsningar
Harald Petersson
Förbundssekreterare
Handelsanställdas Förbund, Förbundssekretariatet

Hej Lars-Göran
Först vill jag tacka för att du tyckte vår artikel i tidningen var bra.
Det är väldigt tråkigt att vår ingång är så handikapp ovänlig så att rullstolar inte kommer in. Vi har påtalat detta problem vid ett flertal tillfällen till vår hyresvärd. Fastighetsägaren har byggt om entrén och nu har det blivit värre än det var innan. VI jobbar på och fortsätter för att få det så tillgängligt det bara går.. Vill du träffa oss kan vi givetvis komma till en plats du väljer, som är tillgänglig för dej, om du vill ! .. Du kan boka tid genom maila så svarar vi upp dej direkt...  Ledsen för din tråkiga upplevelse om Handels avd 26..
 
Med vänliga hälsningar
Annette Dalkarls Avdelningsansvarig
Handelsanställdas Förbund Avdelning 26, Gävle

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0