Torsdagen den 22 oktober 2015

Mitt bloggande lämnar nu Almedalen. Jag är hemma igen efter några roliga, lärorika, stressiga, innehållsrika, spännande och intressanta dagar. Min blogg övergår nu till det vanliga vilket betyder att det handlar om en kombination av mitt förtorendeuppdrag i DHR och mitt arbete som tillgänglighetsrådgivare. Du som följer bloggen får helt enkelt följa med i mitt liv som bokstavligen rullar vidare. Trots att jag är egenföretagare och egentligen aldrig kan ta ledigt från mitt funktionshinderpolitiska engagemang ska jag nu försöka ha lite semester.
 
Min hösttermin är inte fullbokad, men där finns redan massor av spännande uppdrag. Jag återkommer till det, men kan redan nu avslöja en grej. På uppdrag av Riksantikvarieämbetet medverkar jag nämligen i deras stora konferens i Certecs lokaler på Lunds Tekniska Högskola torsdagen den 22 oktober 2015. Konferensens rubrik är "Tillgängligt kulturarv?" och handlar om att tillgången till kulturarvet är en mänsklig rättighet. Det kommer handla om allt från den fysiska tillgängligheten till hur den senaste årens teknikutveckling skapat nya möjligheter i digital tillgänglighet. Konferensen riktar sig till alla som arbetar med tillgänglighetsfrågor, företrädare för funktionshinderrörelsen samt forskningsinstitutioner och universitet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0