Almedalen i bilder

Här i Visby är det egentligen smått kaotiskt med folk och aktiviteter. Alla har ett budskap de vill framföra och det gäller för mig att sålla så jag inte blir alldeles snurrig i huvudet. Den promenad genom centrala Visby som igår tog fem minuter tar i dag minst en timme. Folk rycker och drar i mig från alla håll. Men det är skoj. Här kommer ett axplock av några bilder ur mitt funktionshinderpolitiska arbete.


Cool bild på båten jag kom med igår.


Visby glass får man inte missa. Jag provade smakerna Whiskey och Belgisk chocklad. Riktigt mumsig.


Jag (bakom stolpen), Ritva och Mohammed sitter alla i DHRs förbundsstyrelse och vi arbetar funktionshinderpolitiskt här på ön.


Jag bjöd politikern Andreas Froby på lunch eftersom han ville prata funktionshinderpolitik med DHR. Han arbetar med demokratiutredning i Botkyrka kommun.


Självklart minglar jag runt bland folk i alla montrar. Jag ger pluss när det är tillgängligt och minus när jag inte kommer in.


Kändes skoj att stå på scenen. Samma scen som alla riksdagspartiers partiledare ska stå på under veckan när de gör sina tal i Almedalen.


Jag var bara några meter från Annie Lööf men fick nöja mig med en selfie med Gävleborgspolitikerna Hanna-Karin Link och Carl-Ewert Ohlsson.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0