Det Funkar

 
De senaste åren har jag varit inblandad i projektet Det Funkar. Ett projekt som finansierats av Arvsfonden. Projektägare har varit Kulturens bildningsverksamhet i samarbete med Amatörteaterns riksförbund, och projektledare har varit Johan Seige. Det har varit fokus på humor för att lyfta vardagliga situationer och funktionsnedsättning. Personligen har jag varit med och bidragit här och där. Jag har kommit med lite tips och idéer till teaterföreställningen Blindgångaren. Jag har ansvarat för skrivarkurser och själv skrivit poesi och noveller som resulterat i en novellsamling. Jag har bidragit med idéer till några kortfilmer och jag har varit ute på turné med föreläsningar runt om i landet. Nu är projektet avslutat.
 
Föreställningen Blindgångaren existerar fortfarande och kan beställas från Johan Seige (googla hans namn). Hela teaterföreställningen finns förresten även publicerad på Youtube. Där finns även kortfilmerna. Trogna läsare av min blogg Livet rullar vidare vet att kortfilmerna och Blindgångaren tidigare publicerats i min blogg. En av kortfilmerna hittar du här, och allt det andra finns också i bloggens historik. Detta Arvsfondenprojekt är nu slutredovisat och lagom till jul skickades boken med all poesi och alla noveller ut till samtliga författare. En riktigt bra julklapp tycker jag. Vill du ha ett eget exemplar av boken köper du den direkt från bokförlaget Kikkuli.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0