Almedalen är öppen för alla - inte för mig

Rubriken är från ifjol. En rubrik som människor jag möter kommer ihåg än i dag.
- Var det DU som anmälde Almedalsveckan för diskriminering? säger folk så fort de ser mig.
Personligen har jag aldrig varit med om ett större mediadrev och förhoppningsvis gav det en oppinionsbildande effekt. Min förhoppning är förstås att många aktörer som arrangerar seminarium, mingel, politikerdebatter och annat smått och gott under Almedalsveckan fick sig en tankeställare och att denna tanke lever vidare i år så fler väljer tillgänglighet före att utestänga på grund av otillgänglighet. Ett är i alla fall säkert. Under det senaste året har jag fått förmånen att resa runt i hela landet och dela med mig av min erfarenhet av att tre gånger anmäla otillgänglighet till Diskrimineringsombudsmannen. Jag har fått göra mängder av föreläsningar och fått förtroendet att ansvara för massor av utbildningar som spridit kunskap om lagen som betraktar otillgänglighet som en ny form av diskriminering. Klicka här eller på bilden och läs mer.
 
Nu vet du vad den nya lagen, och mina anmälningar, har inneburit för mig. Vill du veta vad Boverkets generaldirektör, Handikappförbundens ordförande, alla riksdagspartier och många, många fler tycker om diskrimineringslagen ska du följa min blogg de kommande Almedalen-dagarna.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0