Vad tycker du om diskrimineringslagen?

Årets Almedalen är över. Jag vill passa på att tacka alla som ställt upp och svarat på vad de tycker om diskrimineringslagen. Det är otroligt vad sociala medier och bloggar går varma under politikerveckan i Visby. Det senate året har jag haft omkring 100 läsare/besökare av min blogg. Under Almedalsveckan har antalet vissa dagar nästan uppgått till 1000. Personligen har jag pratat om tillgänglighet och bemötandefrågor med massor av spännande personer. Redan första dagen tappade jag räkningen på antalet visitkort jag delat ut.
 
Innan jag tar semester i några veckor från mitt arbete att nästan dagligen hjälpa kommuner, landsting, myndigheter, företag och föreningar att skapa tillväxt genom att göra verksamheter mer tillgänglig för fler kommer du få några fler blogginlägg med fokus på diskrimineringslagen, tillgänglighet och Almedalen. Imorgon avslöjar jag vad jag fick för svar när frågan "Vad tycker du om diskrimineringslagen?" ställdes till kultur och demokratiminister Alice Bah Kuhnke. Sedan kommer ett blogginlägg där jag rapporterar från Boverkets senaste samrådsmöte där en jurist från självaste Diskrimineringsombudsmannen hälsade på och berättade DOs syn på saken. Det kommer även dyka upp några blogginlägg där jag helt enkelt berättar vad jag varit med om de senaste dagarna i Visby.
 
Kommer du ihåg "diskriminerings-filmerna"? Dessa tre filmer visar tre exempel på situationer som diskrimineringar. Samtidigt anses dessa tre situationer inte vara diskriminering på grund av otillgänglighet enligt den nya lagen som trädde i kraft i Sverige den första januari 2015.
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0