Vad tycker Jesper, Sven och Bengt?

Under årets Almedalenvecka har min blogg fokus på lagen som betraktar otillgänglighet som en ny form av diskriminering. Om du fortsätter läsa i dagens blogginlägg får du veta vad sångaren, skådespelaren och komikern Jesper Odelberg tycker om diskrimineringslagen. De flitiga Facebook- och bloggdebattörerna och rättighetspolitiska oppinionsbildarna Sven Aivert och Bengt Silfverstrand har också svarat. Jag har gjort korta intervjuer med dem och de svarade via Facebook. Jag har inte gjort några redaktionella ändringar utan helt enkelt klippt ut texten i deras svar och klistrat in här i bloggen.
 
Jesper Odelberg
 
- Den är alldeles för tandlös och helt värdelös. Mig veterligen så har bara ett ärende prövats i domstol. Det tycker jag är för jävligt!
 
Sven Aivert
 
- Lagen och DO fyller ingen som helst funktions så länge det är DO som bestämmer vad dom skall driva eftersom dom inte ens driver helt uppenbara fall av diskriminering utan bara hänvisar till att vi själva skall driva det via civilrättsliga fall. Jag har helt slutat att anmäla eftersom jag hela tiden får svaret att det får du själv driva via domstolens civilrättsliga mål.
 
Bengt Silfverstrand
 
- Länkar till min ledare om saken i ETC Malmö.
http://malmo.etc.se/ledare/dalig-respekt-funktionsnedsattas-rattigheter
 

Kommentarer
Postat av: Kjell Winberg

Jesper och Sven har personlig erfarenhet och vet verkligen vad de talar om.

2016-07-07 @ 08:38:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0