Kan kommunens bostadsbolag inte parkeringsregler?

I dag har jag varit ute på stan hela dagen och måste dela med mig av en lustig syn. Mitt i centrum, precis bredvid huvudentrén till Gävles kommunhus (där bl.a. tillstånd för handikapparkering hämtas) finns en tillgänglig handikapparkering. Personligen trodde jag att kommunens bostadsbolag Gavlefastigheter hade bättre koll på parkeringsregler än så här. Jag har naturligtvis mailat bilderna till ansvariga på Gavlefastigheter och förväntar mig ett svar.
 
Det dröjde inte länge innan följande svar kom:
Hej Lars-Göran,

Tack för ditt meddelande. Fordonet används av vår servicegrupp där ungdomar med olika typer av funktionsnedsättning arbetar och som gör fint runt bl.a. Stadshuset på morgonen. Vi har fått ett tillstånd för att köra detta elfordon på bl.a. cykelbanor och att att parkera på bl.a. Stadshusgården naturligtvis ska vi inte använda handikapplatserna. Alla kan vi göra fel och jag ska informera Nicole som kör bilen att tänka på detta fortsättningsvis.

Med vänlig hälsning,

Ola Falk
Driftchef, Gavlefastigheter

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0