En bilbomb mot otillgänglighet

Det är sorgligt att konstatera att Sverige nu är medlem i klubben av länder som drabbats av terrorism. När jag först hörde talas om det fruktansvärda trodde jag inte det var sant. Polisen/säpo, och vår twittrande utrikesminister, sa att det handlar om terrorism men jag trodde ändå inte det var sant. Om det varit en förbannad person med funktionsnedsättning som tröttnat på otillgänglighet och därför placerat en bilbomb utanför butiksentrén, hade jag inte blivit förvånad. Om det varit en tågresenär som använder rullstol som tröttnat på SJ, en synskadad som inte tycker att Sverige lever upp till FN-konventionen om rättigheter för personer med funktionsnedsätting eller en hörselskadad som fått ett löfte om att alla enkelt avhjälpta hinder skulle ha undanröjts innan sista december 2010, hade jag förstått. Men när stadsministern, i min teve, förklarar att det är terrorism måste jag väll konstatera att jag får släppa mitt funkisspår.

Kommentarer
Postat av: Malin Åman

Jag fick ett mejl av dig, tyckte det verkade intressant och gick in för att kolla din blogg. Menar du allvar med att du hade "förstått" om en funktionshindrad människa hade genomfört ett terrordåd med avsikt att döda hundratals människor? Hoppas inte det, då anser jag att du är på fel spår. Helt fel. Med all respekt för ditt arbete i motvind i övrigt. Min mormor satt i rullstol i 30 år, och vi bodde grannar, så jag vet att man stöter på hinder precis överallt.

2010-12-17 @ 10:21:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0