Bidrag för ökad tillgänglighet

En av de största hindren för ökad tillgänglighet är bristande kunskap. Mina utbildningar resulterar dock i attitydförändringar och synen på tillgänglighetsfrågan förändras från att ses som något onödigt kostsamt för några få individer till att vara en betydande tillväxtfaktor. Det finns nämligen flera goda exempel på att tillgänglighetsåtgärder gör att kommunen blir attraktivare, fastighetsägaren får fler hyresgäster och företagaren tjänar mer pengar. Men hur mycket jag än arbetar med att förändra attityder kvarstår alltid ett ekonomiskt problem. Även om jag kan bevisa att det på lång sikt är lönsamt att skapa tillgänglighet, kvarstår faktum att ramper, hörselslingor, hissar och andra ombyggnationer kostar pengar. De som har ambitionen att bygga om, men inte tillräckligt med pengar, ger lätt upp. Men dem som anlitar mig får även hjälp att försöka hitta ekonomiska stöd. Det finns ofta lokala fonder, stiftelser och bidrag som få känner till. Visste du till exempelvis att du kan ansöka om bidrag för att förbättra tillgängligheten i olika lokaler hos Boverket?

Klicka på länken till Boverket så får du veta mer.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0