Nyhetstorka

I dag lyser solen riktigt varm från en nästan klarblå himmel. En härlig sommardag helt enkelt, men på nyhetsfronten om tillgänglighetsfrågan är det torrare än i tomatplantans kruka på altanen. Jag undrar stillsamt under mitt parasoll om man kan sätta ett likhetstäcken mellan ett ointresse för tillgänglighetsfrågan och sommarvärme? Som tur är har jag en hög gamla mail jag knappt hunnit gå igenom. Det är sådan information som då och då kommer som är viktig, men som ändå måste prioriteras bort när det är som mest att göra.

Jag hittade en artikel i lokaltidningen Arbetarbladet där tillgängligheten har granskat i landets kommuner. Enligt artikeln är tillgängligheten för personer med funktionsnedsättning i mina Gävleborgstrakter bäst i Tierps kommun och sämst i Älvkarleby. Gävle ligger hyfsat till men Sandviken kommer långt ner på topplistan. I höst hoppas jag kunna arbeta för att "mina" lokala kommuner förbättrar sin placering i tillgänglighetstävlingen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0