Vill du gulla med ett cp?

Det finns dockor med ljus hy, blont hår och blåa ögon, andra har mörk hy, bruna ögon och svart hår. Jag har sett dockor som är rullstolsanvändare men fram tills i dag hade jag aldrig sett en docka med Cerebral pares. GIL har tagit fram en cp-docka som varken svär, har sex, dricker sprit eller bajsar. En docka för dig som tror du är fördomsfri. Personligen tycker jag det är ett genialt grepp i debatten kring bemötandefrågan. Många använder ett övertydlig prat med "bäbisröst", en nervärderande och överdriven välvilja i bemötandet av personer med funktionsnedsattning på ett sätt som får din "snällhet" och "omtanke" att bli en kränkande särbehandling. Vill du läsa mer och har ett uppdämt behov att gulla med ett cp kan du köpa en docka här.

Kommentarer
Postat av: Elsie

HEMSKT, jag tycker att detta är diskriminering, för jag tycker att det är dax för alla människor att se ALLA människor som en sort och att vi inte delas in i CP, besvärliga Rullstolsanvändare osv.... För ALLA har eller är nåt som är annorlunda, men kanske inte syns. Därför ska världen inte anpassas till dessa olika "grupper", utan från början PASSA ALLA människor (iaf fr.om NU!)...Det är eg sååå lätt... Hissar överallt, inga nivåskillnader, inga knäppa designergrejor som försvårar för både rullstol och barnvagn eller övriga sk handikapp...INGET GLO eller BESPOTTANDE. EJ heller HÅNFLIN! Så enkelt är det OCH om det fanns fler som du LG, så skulle vi komma dithän mycket snabbare, Men det kommer säkert att ta ett sekel till, innan världen vaknar och under tider gör man narr av annorlunda människor och struntar i TILLGÄNGLIGHET FÖR ALLA!!! Men vi kämpa på... Ha det gott, både Lisa, du och bebe...Kram<3

2012-05-20 @ 13:51:41
Postat av: Rosie Kihlblom-Baudou

Vad är det här för jävla trams, rent ut sagt? CP-dockor, CP-komiker och CP-bra liv -ska ni komma och snacka om integrering sen? Jag är uppvuxen på 50-talet, och när jag kom till skolan presenterade rektorn mig som "den lilla CP-flickan", varvid jag svarade att så hette jag inte. Om man vill bli betraktad saom en likvärddig människa måste man först själv bli medveten om att man är en sådan och inte surfa med på vågorna av fördomar!

2012-05-24 @ 10:59:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0