Tisdagen den 17 februari 2015

Vid årsskiftet kom en ny lag som betraktar otillgänglighet som en ny form av diskriminering. Det vet du om du läst min blogg och följt mig på twitter den senaste månaden. Mina två anmälningar till Diskrimineringsombudsmannen, med utgångspunkt i den nya lagen, har givit mig en mängd arbetsuppgifter. Främst handlar det om att personer från hela landet tar kontakt med mig med frågor och funderingar, och de ber mig lämna min tolkning av deras förslag att försöka använda lagen. Jag har även fått flera uppdrag att utbilda andra i den nya lagen. Ett exempel handlar om att jag åker till Jokkmokk tisdagen den 17 februari. Sisu idrottsutbildarna arrangerar en utbildning om tillgänglighet och vill bland annat veta hur den nya diskrimineringslagen påverkar idrottsföreningar och sportarrangemang.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0