Kunskapsnätet

Har du hört talas om "Kunskapsnätet"? Ett projekt med Personskadeförbundet RTP som ägare, finansierat av Arvsfonden. Jag hade heller inte hört talas om det, och det är inte konstigt eftersom satsningen är helt ny. För en tid sedan kontaktades jag av Personskadeförbundet RTP. På grund av min kunskap och erfarenhet kring tillgänglighetsfrågor tillfrågades jag om att vara med. Och eftersom jag har svårt att låta bli att engagera mig när det gäller tillgänglighetsfrågor sa jag förstås ja direkt.
 
Projektet handlar om att jag får vara med och bygga upp en helt ny deltagarstyrd digital plattform under tre år. Plattformen ska heta "Kunskapsnätet" och kunna dela, skapa och utveckla kunskap i frågor som berör personer med funktionsnedsättning. Det kan handla om i stort sett vad som helst. Målsättningen är att fler ska få tillgång till kunskap och kunna vara delaktiga oavsett vem man är och var man bor. Under 2016 drar det igång med referensgrupper, testpaneler, nätverk, workshops, intervjuer och enkäter.
 
Du som vill läsa mer klickar här. Alla trogna läsare av min blogg kommer förstås kontinuerligt få mer information om min roll i projektet. Under de kommande åren kan du räkna med att det dyker upp många nyheter kring detta som jag självklart publicerar här i min blogg.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0