19 januari

Imorgon är det den 19 januari och jag föreläser i Malmö för anställda inom vård- och omsorgsektorn. Föreläsningen äger rum klockan 13.30-16.00 i stadshuset, agust palms plats 1, i en lokal som heter stortorget. Just nu sitter jag på S:t Jörgens Scandichotell med datorn i knät och teven bredvid som visar idrottsgalan. Nyligen blev Anders Olsson belönad som årets bästa idrottare med funktionsnedsättning. Grattis Anders! Ett längre blogginlägg om honom kommer senare. Min resa från Gävle till Malmö gick bra. Men det beror inte på att SJ-tågen är tillgängliga eller att SAS-personalen har ett gott bemötande. Det beror på att jag är smidig och inte trasslar/bråkar mer än nödvändigt. Jag står ut med att åka ett regionaltåg i andra klass till Arlanda eftersom X2000-tåget inte fungerar med rullstol och en förstaklassbiljett inte kan bokas av en rullstolsanvändare. Jag står tyst ut med SAS-personalens kommentarer om att "vi har en rullstol ombord" istället för att ropa HALLÅ jag är ju med också. Efter lite slösurfande och tevetittande är det John Blund som gäller för att vara pigg till vårterminens första föreläsningsuppdrag.

Kommentarer
Postat av: Elisabeth

Hoppas föreläsningen går bra i morgon och att du snart r hemma hos mig igen. Kram Lisa

2010-01-18 @ 22:18:30
URL: http://mytorex.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0