En litteraturrik påskhelg

Oftast har jag inte tid och ro i kroppen att sätta mig med en bok. Jag läser ändå en hel del eftersom jag alltid bär med mig litteratur i resväskan för att ha något att göra i tåg och flyg till och från föreläsningsuppdrag. Ibland ger läsandet mig inspiration att själv skriva och då blir det allt från poesi till en krönika. Påskvädret är fantastiskt och efter lite vårstädning på altanen passade det perfekt att göra dessa lediga dagar till en litteraturrik påskhelg. Och jag har inte läst vilka böcker som hellst. Många av dem är till och med signerade. Skulle du via Googlemaps zooma in min altan skulle du, förutom en lite solbränd tillgänglighetskonsult, se följande böcker på altanbordet.

Herrarnas kalender 1955, redaktör Sven Z - Tryckt 1954 - Bland annat rolig läsning om Povel Ramel.
Om tystnaden, av Signe Larsson - Tryckt 1978 - Poesi om att våra liv är för stressade, att tystnad är vackert.
Onkel Toms stuga, av Harriet Beecher Stowe - Tryckt 1952 - En klassiker helt enkelt.
Kärleken bygger mitt liv, av Kjell Olof Bohlin - Tryckt 1996 - Kärleksfull men lite tråkig poesi.
Sång ur djupet, av Dan Andersson - Tryckt 1988 - Ett urval av Dans dikter som är riktigt bra.
Jag ligger i mörkret hos dig, av Bo Setterlind - Tryckt 1993 - Dikter i urval av Bo Strömstedt.
Under tiden, av Göran Tunström - Tryckt 1993 - Prosastycken om döden, livet och Görans sjukdomsperiod.
Tankar, av Erik Ruthblad - Tryckt ? - Intressanta dikter där man får en inblick från bland annat 1938.

Kommentarer
Postat av: Nina

Jag har börjat läsa mer sen jag köpte en ipad, det är verkligen bra med en ipad om man tycker om att läsa


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0