Onsdagen den 24 oktober

Det är alltid skoj att få sprida kunskap kring tillgänglighets- och bemötandefrågor, men att träffa elever i olika åldrar är oftast extra spännande. De studerande på högstadiet eller gymnasiet är ju trotts allt vår framtid. Personligen tror jag nämligen att det mesta av all otillgänglighet beror på okunskap. Då och då kan det naturligtvis av olika skäl vara byggtekniskt helt omöjligt eller vara en totalt orimlig kostnad, men 99 procent av otillgängligheten beror på okunskap. Jag får människor att förstå att man inte ska se tillgänglighetsåtgätder som kostnader utan tillväxtskapande investeringar som ökar omsättningen radikalt. Och när jag sprider den kunskapen bland skolelever, de som imorgon ska bygga och vårda vårt samhälle, känns det extra meningsfullt. Onsdagen den 24 oktober besöker jag Jenny Nyströmsskolan i Kalmar. Klockan 10.00 fylls aulan av gymnasieelever, och det ska verkligen bli skoj.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0