Ansvariga inom SJ lyssnar inte

Med anledning av min, och många andras, kritik mot SJ som jag skrev om igår, rekommenderar jag att du även klickar på följande länk och läser pressmedelandet. Redan i början av december 2009 påtalade en enad handikapprörelse bristerna i SJs service och oroade sig för att det, likt julgröten, blir en trogen tradition. Det var ett argt upprop, och det finns gott om tidningsklipp där enskilda drabbade vänt sig till media och påtalat sina problem. Men det mesta dränktes av snökaoset. Varje dag under närmare två månader ursäktade sig SJ-chefen, representanter från Banverket och andra i teve, radio och tidningar att de resenärer som använder gummisulor på fötterna inte kunde åka tåg som vanligt. Personligen har jag mer eller mindre inte hört någon ursäkt eller kommentar från de högst ansvariga varför alla med gummidäck inte kan åka tåg som vanligt.

Jag är orolig, mycket orolig. Jag brukar försöka se optimistiskt på det mesta, men börjar tyvärr tappa tron på SJ. I vintras var det snöstormen. Det skulle inte förvåna mig om det snart kommer en vårflod som i kombination med tekniska problem (brukar heta så) ger förseningar och utestänger även under våren. I sommar kommer säkert värmen ställa till problem och tåg ställs in på grund av bristande ventilation i kombination med några växelproblem (brukar heta så också). I höst kommer regn och rusk ge blöta löv som gör spåren hala vilket leder till förseningar och inställda tåg. Och så, tänk vad tiden går fort när man har roligt, är det plötsligt vinter, snö och jul snart igen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0