Fortfarande semester

Snart är jag hemma i Gävle igen och planerar att mer eller mindre uppdatera min blogg varje dag igen under hela höstterminen. Men fortfande har jag lite semester. För snart två veckor sedan började resan med några dagar i Skara och sedan dess har jag varit i Köpenhamn i två dagar med bl.a ett besök på Tivoli. Därefter körde vi vidare ner i Danmark, via bilfärjan, till Puttgarten i Tyskland och en dag i Burg. Förutom "standardbekymmer" som höga trottoarkänter, halvbra tillgängliga allmänna toallet och liknande brister har tillgängligheten under min resa varit godkänd. Efter billig whiskey, vin och öl i Burg kompenserade jag det hela med ett studiebesök i Lübeks domkyrka och ett intressant nunnekloster. Resan gick vidare till Hamburg där vi var i två dagar. En stor, stökig och lortig stad som inte blev min favorit. Därefter var det en dag i den mysiga staden Kiel som gällde. I morse vaknade jag i en trång hytt i den riktigt bra tillgängliga kryssningsfärjan från Kiel till Göteborg. Nu är jag i Skara igen och åker hem till Gävle imorgon.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0