En tomte i rullstol

Jag funderar på att vara tomte i år. Tänk om jag skulle rulla ut på gården efter Kalle Anka för att köpa tidningen? Om jag bara inte kör fast på grund av all snö så borde det gå. Men sedan har vi ju problemet med ungarna förstårs. Om det finns några snälla barn är risken stor att jag förstör deras tro på Tomten när jag, med snö mellan drivringarna och däcken, plötsligt står med julklappssäcken i mitt knä i hallen. Om jag jobbar snabbt under förmiddagen kanske rullstolen kan byggas om så den liknar en släde, men jag oroar mig ändå för barnens reaktion.

När jag för några dagar sedan var utklädd till pepparkaksgubbe i ett luciatåg kom jag inte upp på scenen som saknade ramp. Jag fick stå nedanför och titta upp på lucia och alla tärnorna. Det var inte kul, alla tjejer hade bara långa kjolar. Hur mycket jag än spökade ut mig under helloween lyckades jag inte skrämma grannarna eftersom de kände igen min framgafel. För några år sedan, under påsken, försökte jag klä ut mig till både hare och kärring. De flesta säger att de ska till Blåkulla, men för mig gick det bokstavligen åt helvete. Den här julen ska jag kanske helt strunta i kläder och bara ha den spelande tomteslipsen. Jag vill passa på att önska alla trogna bloggläsare en riktigt god jul. Hoppas ni får en mysig dag med god mat, spännande paket och många möten med nära och kära.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0