Skidåkning för alla

När solen lyser på en klarblå himmel och temperaturen är omkring noll är vintern som bäst. Det kliar i kroppen för alla alpint intresserade. Att känna snön under skidorna, uppleva farten och fyllas av adrenalin är en fantastisk kick för många. Oavsett omfattningen av en funktionsnedsättning kan alla uppleva känslan av att åka skidor nedför Kungsberget med hjälp av en skicart eller sitski. Enligt skidlärarna från Friluftsfrämjandet är det så många som vill åka att ledarna nästan inte hinner med.


Många av mina bloggläsare vet att jag, dygnet runt, arbetar med tillgänglighet- och bemötandefrågor. Men om jag ibland får några minuter över arbetar jag även som frilansjournalist och skriver artiklar och krönikor här och där. I morgon kan alla som bor i Sandviken eller Hofors kommun läsa artikeln "Skidåkning för alla" som jag skrivit. För er som inte bor i dessa kommuner rekomenderar jag ett besök på Annonsbladet hemsida där tidningen kan läsas med hjälp av en pdf-fil.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0