Tillgänglig klotterkonst

Jag har läst tidningen Stiletten idag. Artikeln handlade om tillgänglig klotterkonst. En så intressant, annorlunda och spännande artikel ur tillgänglighetssynpunkt att jag helt enkelt är tvungen att uppmärksamma det i bloggen. Artikeln, skriven av Sari Nykvist, handlar om Joakim Forsgrens konstutställning på Klubb Site på restaurang Riche i Stockholm. Först trodde jag att utställningen är ett gott exempel på att det faktiskt går att göra allt tillgängligt för alla. Joakim Forsgren har nämligen tolkat toalettklotter för synskadade. 2010 är året då information ska vara tillgänglig för alla och därför passar det ju perfekt att allt klotter översätts till punktskrift. Men (suck), min tillgänglighetsglädje försvann när jag läst hela artikeln. Tänk att det aldrig får vara riktigt hundra procent bra. Den toalett där man kan se Joakim Forsgrens konst är inte tillgänglig för rullstolsanvändare och därmed utestängs jag från hans utställning.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0