Demonstration gav resultat


Igår samlades närmare 200 personer och gick från krysset i Sandvikens centrumkärna till stadshuset där politiker och tjänstemän fick svara på frågor. Och protesterna ser ut att ge resultat. Tjänstemännen har redan backat och lovar att hantera riksfärdtjänstärenden på en vecka istället för tre veckor. Politikerna har lovat att åter ta upp frågan för diskussion och det socialdemokratiska kommunalrådet medger att politikerna nog inte förstod konsekvenserna av sitt beslut. Hon säger till och med att hon ska verka för att återinföra de gamla regelverket.

Igår bevittnade jag (medverkade jag) under en demonstration som utvecklats genom en protestgrupp på facebook. Över 700 personer har anslutit sig på facebook och närmare 200 demonstrerade igår. Fantastiskt. Och politikerna och tjänstemännen lyssnar. Igår bevittnade jag (medverkade jag) i en aktion som visar att det finns demokrati och att politiker och tjänstemän lyssnar på alla individers röster/åsikter.


Så här berättade Sveriges televisions GävleDala om nyheten.
I Arbetarbladets artikel kan du läsa mer.
I lokaltidningen Gefle Dagblad står det så här.
Även Tv4 uppmärksammade demonstrationen.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0