Sandviken.se är 100% tillgänglig

Det är alltid mycket roligare att skriva om positiva tillgänglighetsnyheter än negativa. I dag fredagsmyser jag lite extra eftersom Sandvikens kommuns hemsida var den första kommunwebbplats att nå 100 procent i den tillgänglighetsmätning som gjorts av validerat.se. Det betyder att Sandviken.se kan användas av så många som möjligt, oberoende funktionsnedsättning eller tekniska begränsningar. Alla kan enkelt tillgodogöra sig informationen. Undra hur tillgänglig min blogg är? Någon som vet hur man testar det? Eftersom jag arbetar heltid med tillgänglighet- och bemötandefrågor, och "kräver" att allt ska vara användbart för alla kan jag ju inte ha en blogg som inte alla kan läsa. Jag tar gärna emot tipps på hur man gör en blogg så tillgänglig som möjligt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0