Hörselskadade med stora bröst

Nu börjar det blir enformigt. Varför kan landstinget aldrig hitta på något nytt? De senaste, säkert tio åren, har landstinget Gävleborg gått med förlust vilket betyder att man dygnet runt, år ut och år in alltid letar efter nya besparingar. Och varje år, när den senaste besparingen genomförs, kommer löften om att måttet är rågat. Politikerna tar ett djupt andetag och säger (i en suck) att man vänt på varje mynt och nu inte kan spara mera. Men när uttalandet/utandningen genomförts släpps ny luft in i lungorna samtidigt som nya bud om besparingar dyker upp på dagordningen. Det allra senaste i Gävleborg handlar bland annat om att det blir svårare för hörselskadade att få hörapparat. Gränsen höjs för när landstinget anser att en person ska få hjälp om någon hör dåligt. Men landstinget Gävleborg sparar dock inte på allt. De som exempelvis behöver nya bröst får det, visserligen ett billigt implantat men ändå. Jag, som man, ser naturligtvis mycket positivt på det sistnämnda. Om några år kommer det finnas massor med hörselskadade kvinnor med stora bröst. Och att de inte hör vad jag säger spelar ju inte så stor roll.


OBS: Jag ger ingen äkthetsgaranti för bilden. Den är med största sannolikhet inte helt realistisk.
Då tänker jag förstås på brösten.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0