Förening för tillgänglighetskonsulter

Visste du att Sverige har fått landets första förening för professionella tillgänglighetskonsulter? Och naturligtvis är jag med. Just nu sitter jag och fyller i medlemsansökan. Föreningen heter "Tillgänglighetskonsulter i Sverige". Jag var med i början av oktober då föreningen bildades under en nätverksträff för tillgänglighetskonsulter i Stockholm. Målsättningen är att en samlad branschorganisation både ska underlätta för kunder att hitta kunniga tillgänglighetskonsulter, samtidigt som det ger en gemenskapsplatform där jag och många andra kan ge och ta vara på varandras erfarenheter. Fram tills föreningen har sitt första "riktiga" årsmöte, i april 2011, drivs verksamheten frammåt med hjälp av en interimsstyrelse och tre arbetsgrupper inom områdena information/kommunikation, fysisk tillgänglighet och tillgänglig verksamhet.
– Vi ska bli den samlande kraft som saknas på marknaden. En gemensam representant för alla seriöst arbetande tillgänglighetskonsulter som finns över hela landet, säger Per Skedung, vald till ordförande i interrimstyrelsen i ett pressmeddelande.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0