I dag startar älgjakten

Nu är sommaren slut. Nu är det verkligen höst eftersom årets största hösttecken är här. I dag startar älgjakten. Personligen äter jag gärna älgkött men har aldrig, och kommer troligtvis aldrig, att själv ge mig ut i skogen med geväret på axeln. Och det beror inte på att min rullstol och knölig skogsteräng inte passar ihop. Det beror heller inte på svårigheten att klättra upp i jakttornet i rullstol. Enligt min tillgänglighetshjärna är allt möjligt för alla. Med rätt inställning går det att göra ett användbart samhälle för alla, till och med tillgängliga jakttorn.



Bilden visar ett specialkonstruerat jakttorn för äldre och funktionshindrade. Bland finesserna märks en sinnrik energisnål hiss av motviktskonstruktion, värmeslingor i golv, vindskydd med förstoringslins, avancerat datareglerat pejlings- och fångstsystem med radar, fjärrstyrd lasso och linbana. Som du säkert redan räknat ut är detta en något skruvad lustig grej. Men jag vill oerhört allvarligt och bestämt påstå att följande inställning är livsnödvändig för att göra ett samhälle för alla. Allt är möjligt om man bara gör ett rejält försök och har rätt inställning.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0