Sopsortera rullstolsanvändare

Samtidigt som den internationella funktionshinderdagen firas runt om i världen den 3 december, konstaterar jag att julbocken här i Gävle har brunnit. Eftersom varje bock är ganska dyr betyder det att närmare 150 000 kronor bokstavligen gick upp i rök. Personligen undrar jag varför Söders köpmän och Gävle kommun, envisas med att bygga bockar varje år istället för att lägga pengar på att bygga om den södra sidan av stan så att även jag som är rullstolsanvändare kan handla i butikerna. Och så från det ena till det andra. Visste du att företag som pysslar med återvinning nu satsar på att hitta nya saker att återvinna. Den dag jag ska skrota min rullstol så vet jag nu vart jag ska gå. Frågan är bara hur jag ska få in min gamla rullstol i det där lilla hålet?



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0